Üdvözöljük a

A digitalizáció segíthet a válsághelyzet legyőzésében a legkisebb cégeknél | Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Kamarai rendezvények

<< 2020 Március >>
KeSzeCsüSzoVa
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
29
3031     

Országos rendezvénynaptár

<< 2020 Március >>
KeSzeCsüSzoVa
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
29
3031     

A digitalizáció segíthet a válsághelyzet legyőzésében a legkisebb cégeknél

Szerző: Thurzó Ágnes | 2020. március 26.

A koronavírussal kapcsolatos szükségintézkedések és annak eredményeként kialakuló gazdasági sokk, a kritikus ágazatokon kívül várhatóan a vállalkozói közösség legkisebb, vagy legkevesebb tartalékkal bíró szereplőit fogja leginkább megviselni. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Modern Vállalkozások Programja digitális „segélyvonallal” és egyéb díjmentes szolgáltatásokkal készül segíteni a jelenleg az online térbe menekülő, bajba jutott cégeknek.

Modern Vállalkozások Programjának célja, hogy szemléletformáló szolgáltatásaival a digitalizáció irányába terelje, digitális eszközök használatára ösztönözze a hazai mikro-, kis és középvállalkozásokat. A  kezdeményezés segítségével a cégek már rövid távon is jóval hatékonyabb és gazdaságosabb működést, a hazai- és nemzetközi piacokon pedig akár versenyelőnyt szerezhetnek - tájékoztatta a Portfolio-t a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK).

 

A program informatikai szakemberei az elmúlt években több mint 11 ezer vállalkozásnál jártak személyesen, akik felmérték azok digitális érettségét és tanácsokkal segítették őket fejlesztési forrásokhoz. A közvetlen egészségügyi kockázatok elhárulásáig ezeket a személyes találkozásokat biztonsági okokból felfüggesztették, a tartalmak és egyes szolgáltatások azonban online továbbra is elérhetőek.

 

EZEK PEDIG A CÉGEK ÉS CÉGES MŰKÖDÉS VIRTUÁLIS VALÓSÁGBA TÖRTÉNŐ TELJES ÁTKÖLTÖZTETÉSÉVEL MÉG INKÁBB FELÉRTÉKELŐDTEK.

 

Váratlan sokként érte a vállalkozásokat az alig pár nap alatt eszkalálódott folyamat. Sem hardver, sem szoftver oldalról nem voltak a cégek felkészülve a távmunka, a home office bevezetésére, mindezek IT biztonsági aspektusairól nem is beszélve. A vállalati kultúrának a legtöbb helyen nem volt része ez a típusú munkavégzés - ez fokozottan igaz a kisebb cégekre. Azon kisebb cégek, amelyeknél a közép- vagy nagyvállalati környezetből az utóbbi időben érkező kollégákkal dolgoznak, egyszerűbben tudják a változásokat meglépni, felhasználva az ezen a területen jártasabb munkatárs tapasztalatait.

 

A változások időszakában a kisebbeknél jelentkező gyors reagálási képesség előnye – a rendkívül intenzív változás miatt - jelen helyzetben elvész, a strukturált informatikai rendszerek hiánya, amely a távoli munkavégzést lehetővé tenné rendkívül megnehezíti a felkészületlen cégek életét. Egyes esetekben a telekonferencia etikettjének a kialakítása is nehézséget okoz, az ezen területen történő tapasztalatlanság miatt, de napról-napra jobban alkalmazkodnak a vállalkozások a kialakult helyzethez. – mondta Koleszár Péter, a Modern Vállalkozások Programjának vezető infokommunikációs tanácsadója.

 

A program igyekezett a lehető leggyorsabban reagálni. A kitett ágazatban tevékenykedő, kevésbé tőkeerős, vagy válságkezelésben legkevésbé járatos vállalkozások részére telefonon és online chat formában elérhető helpdesk-et indítottak, ahol a program infokommunikációs szakértői munkaidőben állnak a vállalkozások rendelkezésére és segítenek megválaszolni a legalapvetőbb, az otthoni iroda kialakításával összefüggő, de akár a komplexebb üzletmenet-folytonosságot segítő informatikai kérdéseket. A díjmentesen elérhető szolgáltatást jelenleg a folyamatokat napról-napra elemezve és azokat finomítva teszteli a szervezet, egyre fokozódó érdeklődés mellett.

 

EZEN KÍVÜL TERMÉSZETESEN A „KLASSZIKUS” TANÁCSADÓI TEVÉKENYSÉG IS ELÉRHETŐ EGYES ÁGAZATOKBAN ONLINE MÓDON.

 

Az így beérkező kérdések és válaszok elemzését követően egy vezetői szintű digitális problématérkép és javaslati csomag elkészítését tervezik, amely képes támogatni a kormányzati munkát a válságkezelés digitalizációs aspektusait érintő, szükséges beavatkozási pontok meghatározásában.

A program megszólította továbbá az infokommunikációs ágazatban tevékenykedő vállalkozásokat is, a jelenleg 700 fölötti informatikai megoldásszállító partnertől az ágazat perspektíváinak megismerésén túl, elsősorban megoldási, válságkezelési javaslatokat és a fokozott társadalmi felelősségvállalást várják.

 

A tanácsadó tapasztalatai szerint most a hosszabb időszakra történő berendezkedéshez a szükséges szoftver és hardver háttér kialakítása van napirenden. Ezen megoldások váratlanul gyors, kényszerű meghonosítása is történhet szakszerűen és hatékonyan. – ebben igyekeznek munkatársaink a magyar vállalkozások számára segítséget nyújtani.

 

AZ ELMÚLT ÉVEKBEN BEBIZONYOSODOTT, HOGY AZON CÉGEK, AMELYEK ELŐRE MENEKÜLTEK ÉS A DIGITÁLIS TECHNOLÓGIÁK MEGFELELŐ ALKALMAZÁSÁVAL HATÉKONYSÁGUKAT NÖVELTÉK, ENNEK EREDMÉNYEKÉNT TUDTÁK NÖVELNI A PIACI ELŐNYÜKET.

 

Jelen helyzetben ráadásul, nem csak a versenypozíció megtartása, vagy bevételcsökkenés elkerülése a cél, hanem az üzletmenet folytonosság fenntartása, azaz az, hogy ne kelljen bizonytalan időre teljességgel felfüggeszteni a működést. Azon vállalkozások, amelyek gyorsan reagálnak a kialakult helyzetre és a kényszer hatására korszerűsítik folyamataikat a koronavírus járvány lecsengését követően lépéselőnyben kezdhetik meg a normalizált körülmények között újra a működést – mondta Koleszár Péter.