Üdvözöljük a

SEGÍTSÜNK:ISPIRO | Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Kamarai rendezvények

<< 2020 Július >>
KeSzeCsüSzoVa
  12345
678
9
101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Országos rendezvénynaptár

<< 2020 Július >>
KeSzeCsüSzoVa
  12345
678
9
101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

SEGÍTSÜNK:ISPIRO

Szerző: Thurzó Ágnes | 2020. április 23.

Mezriczky László, Ispiro Consulting Kft.
tel.: 30/93-42-693, e-mail.: mezriczky@ispiro.hu

 

Az elmúlt időszak rengeteg tanulsággal szolgál, amelyeket igyekszünk azonosítani, megérteni és minderről gondolatainkat közzétenni. Válogatásunk is a megváltozott körülményekkel, a lehetséges tennivalókkal foglalkozik. 

 

( A teljes tartalomért kattintson a szakasz címére ! )

 

  • Az igazi partnerség - Ami most minden bizonnyal előtérbe kerül, az kapcsolataink ereje. A normál üzemmódban kialakított és működtetett viszonyunk ügyfeleinkkel, partnereinkkel most mérettetnek meg igazán. Milyen erősek az alapok? Hogyan érezték magukat eddig a felek a kapcsolatban? Mennyire sikerült nyertes-nyertes helyzeteket kialakítani?  Van-e egyenrangúság, tisztelet, belátás, mértékletesség, őszinteség? Vagy az üzleti szerződések világa nem is szólhat erről?
  • Ossz meg és urald! - Az információ hatalom. A hatalom pedig kétélű fegyver: lehetőség és kockázat is egyben. Az információ megtartása, szűrése, csepegtetése gyakran tapasztalt eszköz a különféle hatalmi játszmákban, a céges térben is. Az, aki értékes, friss, fontos információval rendelkezik, akár saját érdekei szerint alakíthatja a helyzetet, így befolyásolhatja a függőségi viszonyokat. Sokszor el is érhető a kitűzött cél, ám ennek nagyon komoly ára lehet: a bizalom elvesztése.
  • Ha eltűnik a vállalati pletyka - Megnőtt a becsülete a pletykának, már ahogy ez a szűkös javakkal történni szokott, ha nem állnak akkora mennyiségben rendelkezésre, hogy ingyenes hozzáférhetőség esetén minden szükségletet kielégítsenek. Versenyeznek is érte mindazok, akiknek az adott pillanatban a legtöbbet éri.
  • Hallgassunk a szervezetre! - A szervezet mindig szívesen és örömmel mondja el, hogy érzi magát, mit gondol dolgokról, és szakszerű feltárás esetén az összefüggéseket is segít megérteni. Ha a közösséget bevonjuk a jövő építésébe, nem csak arra kapunk választ, hogy hol szeretne dolgozni kollégánk, de arra is, hogy az elmúlt időszak milyen tanulságokkal szolgált, milyen innovatív ötleteket kényszerített ki a pandémiás átállás, hogyan változtassunk folyamatokon, kommunikáción, szervezeten, elszámolási rendszeren, vagy akár informatikai megoldásokon.
  • Nyitás, az ügyféllel közösen - Közhely, hogy a legfontosabb üzletfejlesztési tanácsadó mindig maga a piac. Az ügyfelek pedig készségesen elmondják, mikor mire van szükségük, megmutatják a következő időszak irányait, beállítják a prioritásokat, rengeteget segítenek az esedékes tervek elkészítéséhez. Feltéve persze, ha jól tudunk kérdezni.
  • Újraindítás - A vállalati, szervezeti kommunikáció világában mozgunk, és azt gyanítjuk, hogy ez a terület biztosan meghatározó lesz az újraindításban. Egészen egyszerűen azért, amiért eddig is az volt: az együttműködés, a kooperáció, az új struktúrák kialakításának folyamata nem képzelhető el egyeztetések, információ csere, kollektív alkotás nélkül. Meg kell érteni, mi történik, meg kell beszélni, hogy mi most a tennivaló, értelmezni kell a lehetőségeket, össze kell dobni a tudást, tapasztalatot, kreativitást, tervezni kell, szervezni kell, tájékozódni és tájékoztatni kell. Ehhez pedig továbbra is tartalom, eszköz és kompetencia kell.
  • Főnök a hálóban, ügyfél a nappaliban - 2020 márciusában – hazánkban is, és a világ számos más országában – már-már járványszerűen harapózott el az otthonról való munkavégzés, mint kényszermegoldás a vírussal vívott küzdelemben. Skype-ol a párod egy kollégájával, és az illetőnél lakásfelújítás van? Tudsz róla. Tanít az édesanyád, és az egyik diák családjának a kertjében ugat a kutya? Jól hallod. Szvetelszky Zsuzsa írása a HVG-ben.
  • Munka virtuális csapatban - Hogyan tudunk most kommunikálni? Tényleg eltávolodunk, miközben többet találkozunk, beszélgetünk a virtuális térben? Mennyivel nehezebb a vezetőnek fizikai tér hiányában menedzselni a munkafolyamatokat? Hogyan hat a virtuális találkozás a csapatokra, az együttműködésre és a hatékonyságra? Mi lesz a kapcsolatainkkal? Tippek, ötletek a kihívások enyhítésére a HR Fest Online-on.
  • Tévedések - Tévedtem, tévedtünk. Nem gondoltuk volna, hogy 2020 ilyen lesz. Évek óta lubickoltunk a növekedésben, az egyre feljebb kúszó fogyasztás mámorában. Legnagyobb problémánk a munkaerőhiány, és az arra adott sete-suta employer branding megoldások voltak. Örültünk annak, hogy szinte mindenkinek van, vagy legalábbis lehet munkája, így biztosnak tekinthető jövedelme. Ezen felbuzdulva vígan és dalolva vettek fel sokan hitelt, egyének és cégek, hiszen mostantól már mindig így lesz – gondoltuk.
  • Frontok és végek - Minden nézőpont kérdése. Az is, hogy egy-egy feladatot ellátó munkatársat hogyan ítélünk meg. Egy irodából, a táblázatokból felpillantva, egy nemzetközi videókonferenciából kiszakadva könnyű a végeken megbújó „állománynak”, „populációnak” látni a kollégát, akivel elég sok macera van úgy általában. Miközben ő meg úgy érzi, a fronton harcol, áll helyt napi szinten géppel, szerszámmal, ügyféllel, az elemekkel küzdve, az elvártnál kevesebb információval és támogatással felvértezve. Maradjunk annyiban, hogy ez a fura helyzet néha bizony előfordul.