Weboldalunk a használat elősegítése és a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket, "cookie"-kat használ.
További információkat Adatkezelési nyilatkozatunkban talál.

Figyelem!

  • Szerző: Thurzó-Nagy Ágnes
  • hazai

Telefonos csalók – az MKB Bank ügyfelei megtévesztésének szándékával – az MKB Bank ügyfélszolgálati telefonszámához hasonló számokról, magukat az MKB dolgozóinak kiadva hívják fel közvetlenül a Bank ügyfeleit – tájékoztatott az MKB Bank.

A csalók – különböző, hivatalosnak tűnő indokokkal, hivatkozásokkal – az MKB Bank ügyfeleinek bankkártya és internetes banki azonosítóit akarják megszerezni és telefonos alkalmazások és internetes programok letöltését kérik.

Ismételten felhívják ügyfeleik figyelmét, hogy az MKB Bank soha, semmilyen esetben, semmilyen módon (telefonon, e-mailben, sms-ben) nem kéri ügyfeleitől jelszavaikat és nem kéri ügyfeleit internetes programok, telefonos alkalmazások telepítésére.

Példa jelleggel az egyik, jelenleg alkalmazott elkövetési mód típus: Az Ügyfelet egy magyarországi bank nevében budapesti telefonszámról hívták, majd amikor az Ügyfél tájékoztatta a telefonáló csalót, hogy nem az a bank a számlavezetője, akire a telefonáló hivatkozott, akkor a telefonáló azonnal felajánlotta, hogy “átkapcsolja a saját bankjához.”

Ezen – példa jelleggel hivatkozott elkövetési típushoz kapcsolódóan az MKB Bank tájékoztatja ügyfeleit, hogy magyarországi bankok telefonos ügyfélszolgálatai nem végeznek egymás közötti hívás-átkapcsolást.

Kérik, hogy az ügyfeleik minden esetben a lehető legnagyobb körültekintéssel járjanak el és fokozott óvatosággal ügyeljenek banki és személyes adataik biztonságára.


Vissza az előző oldalra