Weboldalunk a használat elősegítése és a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket, "cookie"-kat használ.
További információkat Adatkezelési nyilatkozatunkban talál.

E-ügyintézés

Elektronikus ügyintézés 

Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara fontosnak tartja az elektronikus ügyintézés bevezetését. Fokozatosan több ügykörhöz kapcsolódóan biztosítja a vállalkozások részére a papírmentes, elektronikus ügyintézést.

Több ügykörben érhető el elektronikus kapcsolatfelvételi vagy elektronikus űrlapkitöltési lehetőség.

A vállalkozások elektronikusan az e-Papíron (epapir.gov.hu) is elindíthatják kamarai ügyintézéseiket. Az e-Papír egy ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval/Cégkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel.
Ügyfélkapus bejelentkezést követően először a címzettek között a Somogyi Kereskedelmi és Iparkamarát kell kikeresni. Ezt követően a választhatnak a Kamaránknál elérhető ügyek közül:

- Önkéntes kamarai tagság
- Adatkezeléssel kapcsolatos bejelentések
- Kötelező kamarai nyilvántartásba vétel
- Építőipari kivitelezők kötelező nyilvántartásba vétele
- Szakképzéssel kapcsolatos ügyek
- Okmányhitelesítés
- Vállalkozással kapcsolatos etikai ügyben
- Teljesítésigazolási Szakértői Szerv
- Békéltetőt testületi ügyek
- Vállalkozás alapításához, működéséhez, megszüntetéséhez kapcsolódó kérdések

Ezt követőan a beadvány szöveg ablakában megfogalmazhatja beadványát. A beadványhoz csatolmány is kapcsolható, majd a kész beadványt elküldheti SKIK hivatali kapú tárhelyére.

Elektronikus regisztrációk:

Kamarai regisztráció kamarai nyilvántartásban vétel
Kivitelező vállalkozók nyilvántartásba vétele

Elektronikus űrlapkitöltési lehetőség:
             Jelentkezési lap a SKIK önkéntes kamarai tagjai sorába.
             2024. évi kamarai adatlap
             Jelentkezés a SKIK informatikai, HR, minőségügyi vagy női vállalkozások szakmai klubjába           

Digitális eszközök az e-közigazgatásban témájú tájékoztató videót itt nézheti meg.

Az elektronikus ügyintézés, információ lekérdezés fontosabb, aktuális elérhetőségei:

1. Webes ügysegéd: https://www.nyilvantarto.hu/ugyseged/
2. Egyszerűsített munkaviszony bejelentése: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/egyszerusitettfoglalk.html
3. Online beszámoló (OBR): http://e-beszamolo.im.gov.hu/oldal/kezdolap
4. Cégadatok ingyenes lekérdezése: http://www.e-cegjegyzek.hu/?cegkereses                           https://www.opten.hu/dijtalan-szolgaltatasok
5. Lekérdezés NAV adatbázisokból: https://nav.gov.hu/nav/adatbazisok
6. Elektronikus adóbevallás (eBev): http://ebev.nav.gov.hu
7. Cégkapu https://tarhely.gov.hu/ckp-regisztracio/tajekoztato.html
8. Földhivatali nyilvántartás: https://www.foldhivatal.hu/content/view/267/139/
9. Kormányzati ügyfélvonal (7/24): http://1818.hu/